10 reguli esentiale pentru SEO

reguli SEO

Sursa foto: KROMKRATHOG / / FreeDigitalPhotos.net

Tot mai des auzim de importanta optimizarii pentru motoarele de cautare, adica, pe scurt, SEO. Obiectivul procesului de search engine optimization  este cresterea vizibilitatii unui site pe internet. Exista o infinitate de sfaturi, tehnici si tool-uri care te invata sa faci SEO, dar, cel mai important lucru este sa se pastreze un echilibru intre toate aceste instrumente. Un website nu trebuie construit in scopul optimizarii; tinta lui principala este sa fie dinamic si interesant in ochii publicului. O data acest obiectiv realizat, optimizarea va decurge natural, iar robotii motoarelor de cautare vor indexa si vor pozitiona paginile website-ului.

10 reguli esentiale pentru SEO:

1. Construieste-ti site-ul intr-un cod valid si curat! – Optimizarea SEO incepe chiar de la constructia website-ului. Site-urile care sunt scrise in coduri valide si citibile pornesc cu un mare avantaj, iar motoarele de cautare vor fi mai “prietenoase” cand va veni vorba de indexare.

2.  Identifica cele mai potrivite “keywords” pentru optimizare! – Optimizarea SEO se fundamenteza cu alegerea unor cuvinte cheie reprezentative pentru site-ul tau. Acestea trebuie sa fie relevante si sa reflecte profilul site-ului si al business-ului. Se analizeaza atent competitorii si pozitia lor in motoarele de cautare si, nu in ultimul rand, volumul de cautari al fiecarui keyword. Cu cat acesta este mai mare, cu atat potentialul de trafic va creste.

3. Creaza content de calitate! – Google-ul este foarte pretentios cand vine vorba de continut. Nu incercati sa scrieti texte doar de dragul keywordurilor! Contentul unic, original si care transmite vizitatorilor informatii clare si relevante este cheia catre succes! Textele de calitate sunt cele care formeaza un brand puternic si atrag noi vizitatori.

4. Pagina de home este cea mai importanta pagina a site-ului! – Homepage-ul este cheia care va duce la indexarea site-ului de catre motoarele de cautare. Aceasta pagina trebuie sa rezume restul site-ului si sa transmita clar motivele pentru care vizitatorii ar trebui sa continue navigarea in el.

5. Creaza linkuri interne! – Linkurile interne reprezinta legaturile dintre paginile website-ului tau. Ele conduc utilizatorii spre informatiile pe care le cauta, iar motoarele de cautare sunt foarte receptive la acest tip de linkuri.

6. Creaza un design pentru oameni, nu pentru roboti! – Motoarele de cautare au rolul de a oferi vizitatorilor informatie de calitate, relevanta si dinamica. Astfel, un site trebuie sa indeplineasca mai multe conditii pentru ca motoarele de cautare sa il ia in considerare. Navigarea pe website trebuie sa fie simpla, timpul de incarcare al paginilor scurt, iar bounce-rate-ul cat mai mic.              

7. Foloseste permanent optiunea de “Title tag”! – Meta tag-urile unui website iti permit definirea unui titlu distinct pentru fiecare pagina in parte. Acestea sunt printre primele informatii pe care robotii motoarelor de cautare le citesc, in momentul in care iti viziteza site-ul. Relevanta acestor title tag-uri este cruciala pentru optimizare! Defineste fiecare pagina cu un title tag, care sa contina cel putin un keyword pentru care doresti sa obtii rezultate.

8. Utilizeaza canalele de Social Media! – Folosirea retelelor de socializare, ca Facebook sau Twitter, au rolul de a transmite mesajul catre audienta si de a creste traficul pe website. Algoritmii motoarelor de cautare tin cont de semnalele canalelor de Social Media in procesul stabilirii pozitiei unui website.

9. Nu uita de imagini! – Desi textul este cea mai importanta unealta in SEO, nu de putine ori, utilizatorii de internet folosesc cautarea pentru imagini. Optimizarea corecta a imaginilor din website conduce la cresterea pozitiei in motoarele de cautare si, automat, la un trafic mai intens. Asigura-te, spre exemplu, ca atunci cand folosesti o imagine in website, aceasta sa aiba un nume descriptiv şi relevant pentru ceea ce reprezinta si foloseste optiunea de a defini un text alternativ (alternate text), afisat in cazul in care imaginea nu se poate incarca.

10. Nu incerca sa pacalesti Google! – Noile update-uri ale Google au redus eficienta tehnicilor de black-hat. Practic, Google nu se mai lasa pacalit, asa ca utilizarea acestor metode sunt penalizate prin coborarea site-ului la cautari sau chiar disparitia totala din index. Spre exemplu, nu incerca sa copiezi continut de la un competitor recunoscut pe piata pentru a ajunge sus in motoarele de cautare. Efectul va fi invers, iar site-ul va avea multe de tras pentru a-si “repara imaginea”.

Leave a Reply