
Sursa foto: Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
Web content marketing este acel tip de marketing care implica crearea si distribuirea de continut in mediul online in scopuri comerciale. WCM este esential pentru orice afacere, fie ca este vorba de businessuri mari sau mici. Obiectivul content marketingului este educarea si capacitarea consumatorului cu privire la diverse idei, produse sau servicii.
Internetul a devenit principala sursa de informare, astfel ca, in timp ce vechile tehnici de marketing au cunoscut o scadere dramatica, WCM s-a ridicat constant, ajungand in ziua de azi sa fie cel mai important mod de marketing.
Pentru ca marketingul de continut sa fie eficient si sa genereze rezultate apreciabile este nevoie de o strategie, de un plan de actiune. Acest plan se realizeaza in mai multe etape. Fiecare etapa este importanta si nu poate fi sarita.
1. Primul pas este analiza completa a propriei companii, pe toate segmentele de activitate. Se analizeaza atent modul in care compania targeteaza clientii in acel moment, care sunt produsele/serviciile care au cel mai mult succes in piata si, nu in ultimul rand, se masoara performanta echipei de marketing. In functie de aceste analize, se stabilesc responsabilitatile viitoare ale fiecarui angajat din departamentul de content marketing: cine stabileste ce fel de continut este nevoie, cine il scrie, cum va fi promovat.
2. A doua etapa este colectarea de informatii si prospectarea pietei. Pentru a stabili planul editorial, este nevoie de cat mai multa informatie, venita din toate directiile. Informatia este cea mai valoroasa. Se face o analiza detaliata inclusiv a competitorilor directi; ne intereseaza sa stim cum ajung acestia la clientii lor, care este profilul acestora, daca au feedback si review-uri bune, ce cuvinte cheie folosesc, etc. Abia dupa colectarea acestor date, se decid keywordurile pe care compania le va folosi in procesul de content marketing. Cuvintele cheie trebuie sa fie populare, adica sa fie cautate in motoarele de cautare, personalizate si concise. De exemplu, daca vinzi masini, un cuvant cheie potrivit ar fi “vanzare masini”, nu “masina”.
3. Abia a treia etapa este cea in care se creaza, efectiv, continutul pentru marketing. Se respecta politica interna a companiei si se tine cont de analiza efectuata in primele doua etape. Scopul continutului este sa vanda, nu uitati! De aceea, aveti nevoie de continut de calitate, care sa fie primit excelent de catre consumator. Contentul trebuie sa fie bine structurat, inteligibil si usor de asimilat. In plus, trebuie sa fie credibil, pentru ca nimeni nu isi doreste sa fie pacalit. Daca alegi varianta de a nu prezenta realitatea in mod obiectiv, pe termen scurt pot aparea rezultate, dar pe termen mediu si lung, consumatorul te va penaliza.
4. Urmeaza distribuirea online a continutului. E important sa fie folosite toate mijloacele de comunicare disponibile: website, blog, retelele Social Media, email marketing, newsletter, online advertising.
5. Dupa ce continutul a fost distribuit si promovat, e timpul sa vedeti cum a fost receptat de audienta. Se observa reactiile consumatorilor si neintelegerile sau obiectiile pe care acestia le au. Oricat de bun este contentul, e imposibil ca toate reactiile sa fie pozitive. Intotdeauna se vor gasi oameni care sa raspunda negativ la mesajul primit. Acesta nu este, insa, un motiv de a relua intreg procesul de content marketing. O ajustare sau un update ar trebui sa fie de ajuns. Cel mai bun masurator ramane graficul de vanzari, iar daca pe termen lung acesta creste conform asteptarilor, inseamna ca strategia de WCM a fost una excelenta.
Leave a Reply