
Sursa foto: adamr / FreeDigitalPhotos.net
La o prima vedere, crearea unui articol de calitate, relevant atat pentru cititori, cat si pentru motoarele de cautare, pare o sarcina complicata. Exista voci care sustin ca nu pot fi indeplinite ambele obiective. Una este sa scrii pentru SEO, respectand keywordurile alese, si alta este sa scrii strict pentru cititori, afirma cei care sunt de acord cu aceasta teorie.
Adevarul este ca putem sa multumim si motoarele de cautare si cititorii site-ului sau blogului. Cum? Cel mai important aspect este legat de calitatea articolului. Un material care isi propune sa fie apreciat, trebuie sa fie BUN. Un articol bun presupune transmiterea de informatii pe care cititorul le considera utile, interesante si practice. Un text care este creat in beneficiu celui care il citeste si care comunica informatii valoroase va fi un articol apreciat si indexat de motoarele de cautare. Un lucru de retinut este ca articolele trebuie scrise pentru oameni, cu gandul la ce asteapta ei sa citeasca, nu pentru motoarele de cautare.
Prima etapa in crearea unui articol este alegerea unui subiect de interes. Tema aleasa trebuie sa atraga si sa preocupe audienta, pentru ca, in caz contrar, chiar daca articolul va fi de calitate, nu va starni interesul. Un principiu de baza care trebuie respectat atunci cand scriem un articol il reprezinta abordarea subiectului din diverse perspective. Cititorul vrea sa stie cat mai multe opinii si puncte de vedere. In aceeasi ordine de idei, daca se poate, e indicat sa oferiti si o viziune sau parere proprie asupra temei alese.
Gasirea cuvintelor cheie potrivite pentru articol nu este o sarcina deloc grea. Keywordurile sunt cuvinte sau combinaţii de cuvinte pe care internautii le folosesc pentru a cauta informatii. Motoarele de cautare examineaza aceste keyworduri si analizeaza continutul si relevanta textului, iar in functie de rezultate pozitioneaza articolul in cautari. Deci, ganditi-va cu ce cuvinte ati caracteriza articolul si folositi-le!
Urmatoarea etapa este scrierea propriu-zisa a articolului. Titlul trebuie sa fie relevant si nu foarte lung, iar folosirea subtitlurilor este un avantaj pentru SEO. La fel si utilizarea cuvintelor cheie, daca este posibil, in primele propoziţii ale textului. In plus, daca aveti posibilitatea si are sens in contextul articolului, scrieti cu bold sau italic! Nu faceti insa abuz de ele, pentru ca utilizarea excesiva si nejustificata a keywordurilor are un efect devastatoar pentru SEO! In primul rand, articolul isi va pierde din sens, deci si din calitate, iar in al doilea rand, motoarele de cautare penalizeaza prompt folosirea exagerata a keywordurilor! Densitatea unui keyword ar trebui sa fie undeva intre 1% şi 5%.
Un articol are credibilitate si mai mare daca include linkuri si hyperlinkuri. Daca acestea sunt cu adevarat relevante si dau valoare textului, nu ezitati sa le folositi! Articolul trebuie sa fie mediu sau chiar scurt din punct de vedere al lungimii. Un articol prea lung are sanse mari sa plictiseasca, chiar daca este valoros. Inainte de publicare, verificati articolul si corectati eventualele greseli de ortografie! Conteaza atat pentru cititori, deoarece ei vor sa se bucure de un articol corect gramatical, cat si pentru motoarele de cautare, ale caror roboti verifica chiar si acest detaliu.
Nu in ultimul rand, distribuiti articolul in toate retelele de Social Media si pe toate canalele de comunicare posibile! Ajuta la SEO, dar si la raspandirea virala a articolului. Si sigur va doriti ca textul dumneavoastra sa apara in ochii cat mai multor persoane!
Leave a Reply