Importanta unui plan si a unei strategii de comunicare online consistente

Strategii de comunicare online

Sursa foto: renjith krishnan / FreeDigitalPhotos.net

Strategia de comunicare online presupune distribuirea informatiilor prin intermediul internetului in scopul promovarii brand-ului. Pana cu ceva ani in urma, comunicarea online se limita la scurte e-mailuri trimise intre partenerii de afaceri. Odata cu dezvoltarea rapida a mediului online si a largirii canalelor de comunicare disponibile, promovarea pe internet a devenit o miza mult mai importanta. Practic, online-ul a devenit cea mai importanta sursa de marketing pentru o companie, iar din acest motiv existenta unei strategii de comunicare eficiente este cruciala.

Pentru a pune la punct strategia de comunicare ai nevoie de un plan solid. Lipsa unei idei consistente despre ceea ce urmeaza sa faci duce la o comunicare haotica. Informatia nestructurata creeaza confuzie in randul publicului, iar efectul imediat este scaderea audientei. Oamenilor nu le place sa fie pacaliti sau sa li se transmita informatii contradictorii. Daca simt ca sunt inselati,  te vor penaliza si vor renunta sa receptioneze mesajul tau.

Practic, un plan de comunicare este diferenta dintre un lucru facut serios si unul facut in joaca, dupa ureche. O comunicare consistenta si eficienta pleaca de la buna intelegere a nevoilor pietei si de la cunoasterea amanuntita a publicului tinta. Pentru a dezvolta strategia potrivita, e absolut necesar sa stim cui ne adresam. Stiind cui, va fi mai usor sa stii si cum.

Comunicarea potrivita difera de la business la business. Pentru fiecare target si categorie de cumparatori, se stabileste mesajul care se potriveste cel mai bine, precum si canalele potrivite de comunicare prin care mesajul este facut public. De exemplu, intr-un fel va arata comunicarea daca afacerea are ca scop vanzarea de prajituri si in cu totul alt fel daca obiectivul este vanzarea de masini high-class. Continuand cu acelasi exemplu, e mult mai probabil sa vinzi prajituri decat masini pe Facebook sau Twitter. In schimb, masinile high-class au mai multe sanse de a fi achizitionate de clientii targetati pe criterii atent stabilite si contactati prin campanii bine gandite de email marketing.

Concluzia este simpla. Comunicarea online se cladeste pe baza unei strategii solide si trebuie adaptata nevoilor de business. Este foarte importanta folosirea tuturor canalelor de comunicare disponibile si conectarea interactiva cu audienta. Respectand planul initial, implementarea se face mult mai usor si, astfel, se evita situatia in care comunicarea devine dezorganizata si provoaca emotii negative in randul consumatorilor.

Leave a Reply