Interviul, un instrument de marketing

instrument de marketing

Sursa foto: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Site-ul sau blogul unei companii are nevoie, din cand in cand, de o doza de dinamism. Interviul este o soluţie excelenta pentru a promova imaginea afacerii tale in mediul online.

Cui sa iei un interviu

Pentru ca interviul sa fie un succes si sa aiba valoare in ochii audientei companiei, persoana intervievata trebuie sa fie o voce care sa conteze.

  • Un bun subiect este un un specialist sau un expert recunoscut in domeniu. Selectarea unei persoane cu rezultate vizibile si recunoscute pentru competenta sa garanteaza succesul interviului. Lumea va fi interesata sa afle ce opinii are aceasta persoana, iar expunerea va fi pe masura.
  • O alta varianta buna este intervievarea unei celebritati. Chiar daca nu are competente in domeniu, aceasta persoana beneficiaza de o expunere foarte larga.

Cum trebuie sa fie intrebarile?

  • Un interviu are obiectivul de a exprima atitudinile si opiniile celui intervievat. De aceea, intrebarile trebuie sa fie scurte, clare si puse in cunostinta de cauza. Pentru asta, o documentare initiala este absolut necesara.
  • Intrebarile care au caracter general trebuie evitate, pentru ca iti doresti sa afli informatii cat mai amanuntite si detaliate. Acelasi lucru este valabil si in cazul intrebarilor cu raspuns sugerat.
  • Evitati pe cat posibil intrebarile care asteapta un raspuns cu “da” sau “nu”. Nu uita ca obiectivul tau este sa auzi cat mai multe din experienta bogata a interlocutorului si sa o distribui cititorilor tai.
  • Nu pune mai multe intrebari intr-una singura! Intrebarile simple si inteligente sunt mult mai atragatoare, atat pentru interlocutor, cat si pentru cei care vor citi interviul.

Video sau text?

Un interviu in format video are avantajul de a fi mai atragator pentru public. Lumea este grabita si nu are intotdeauna rabdare sa citeasca. Pentru ca imaginea este mai usor de receptionat in retelele de socializare, un interviu video are sanse mari sa devina viral.

Varianta text este excelenta pentru SEO si pentru cei care prefera mai degraba sa citeasca atent. Indexarea interviului in motoarele de cautare este un avantaj imens. Daca textul interviului este de calitate si de interes, chiar daca nu este in format video, va fi un succes si va fi distribuit de cei interesati.  In concluzie, personal as alege varianta unui interviu text, pentru ca optimizarea este un beneficiu important.

Avantajele interviului

  •  Creste credibilitatea – Asocierea companiei cu o voce care conteaza in nisa este un mod de a castiga respectul si increderea publicului. Chiar daca persoana intervievata nu recomanda serviciile sau produsele dumneavoastra in mod direct, simpla prezenţa pe site sau pe blog este un motiv serios de a fi pozitionat mai sus in ochii potentialilor cumparatori.
  • Aduce noi vizitatori – Materialul va fi promovat, cel mai probabil, si de persoana careia i-ati luat interviul. Tinand cont de faptul ca este o voce importanta, traficul dumneavoastra va cunoaşte o traiectorie ascendenta si va aduce site-ul/blogul in atentia altor persoane interesate de industria in care activati.
  • Ajuta la promovarea SEO – Motoarele de cautare vor plasa site-ul dumneavoastra la noi cautari. Simpla cautare a numelui persoanei careia i-ati luat interviul, va aduce in atentia utilizatorilor articolul publicat.
  • Networking mai bun – Acum, pentru ca aveti deja o relatie cu cel intervievat, aria de cunostinte se largeste si pot aparea noi oportunitati.

Leave a Reply