
Sursa foto: Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
Daca doresti sa creezi un website de prezentare sau chiar sa construiesti o strategie de online marketing completa, initial trebuie sa stii ce cauta oamenii pe internet atunci cand folosesc motoarele de cautare si, mai exact, ce cuvinte cheie folosesc pentru a ajunge la informatia dorita. Doar in acest fel poti sa iti optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare si sa obtii trafic pe website care sa genereze vanzari.
Ce este un keywords tool?
Pentru a afla exact cuvintele si expresiile pe care oamenii le folosesc atunci cand cauta ceva pe internet, exista mai multe ustensile online, unele free iar altele contra cost. Aceste keywords tools iti ofera informatii despre cate persoane cauta un cuvant sau o expresie pe luna. Cel mai cunoscut si folosit keywords tool este cel oferit de Google si este parte integrata a serviciului de publicitate numit Google AdWords.
Pentru a utiliza keywords tool-ul oferit de Google nu ai nevoie decat de un cont – poate fi contul de gmail sau un cont creat special pentru AdWords. Soft-ul pus la dispozitie iti permite sa introduci oricate cuvinte si sa alegi daca vrei sa vezi rezultatele strict pentru cuvintele introduse de tine sau daca vrei sa iti sugereze si termeni similari. De asemenea, poti seta limba de cautare si locatia. Astfel, o data ce ai ales Romania ca loc pentru cautari, pe langa cautarile globale, vor aparea si cautarile locale, adica ale celor care folosesc Google din Romania.
Cu ajutorul keywords tool-ului, poti sa faci o aproximare asupra interesului avut de catre utilizatorii Google pentru produsele sau serviciile pe care doresti sa le oferi sau chiar asupra domeniul si industriei in care activezi.
Cum faci research de cuvinte?
Folosind un keyword tool, asadar, putem afla ce anume cauta mai mult oamenii atunci cand doresc sa afle anumite informatii de pe internet. Insa cum iti dai seama ce cuvinte cheie sa introduci, pentru a le vedea rezultatele in cautari?
- Foloseste cuvintele care descriu business-ul sau produsele tale. Spre exemplu, daca oferi servicii de organizare a evenimentelor, incearca sa vezi ce frecventa lunara de cautari au expresiile: “organizarea evenimentelor”, “servicii de organizare a evenimentelor” sau “organizare evenimente”. Vei observa ca pentru unele cuvinte introduse nu exista rezultate relevante, ceea ce inseamna ca oamenii nu cauta aproape deloc folosind acele cuvinte.
- Foloseste optiunea de cautare extinsa, cu expresii sugerate. Pastrand exemplul de mai sus, daca vei introduce doar cuvantul “evenimente”, keyword tool-ul iti va sugera o multime de cautari similare, pe care le poti analiza din punct de vedere al numarului de cautari.
Lista initiala de cautare poate sa cuprinda de la 10 la 100 de cuvinte si expresii. Din acestea, trebuie sa le identifici pe cele care au cele mai multe cautari (doua, maxim trei keywords), dar si pe cele care au foarte multe cautari, dar care sunt mai putin folosite de catre competitorii tai (trei sau patru keywords secundare).
Cum folosesti cuvintele cheie?
Cuvintele cheie identificate in etapa de research vor fi folosite in principal in website-ul de prezentare, dar si in conturile de social media. Acestea sunt baza procesului de SEO. Poti sa folosesti keyword-urile selectate pentru a alege un nume de domeniu potrivit business-ului tau. Daca, spre exemplu, alegi un domeniu de forma nume-brand-cel-mai-cautat-keyword.ro , vei avea un avantaj seo in fata competitorilor care folosesc doar nume-brand.ro.
Poti folosi keyword-urile pentru a defini titlurile paginilor si ale articolelor pentru blog, dar si atunci cand creezi o descriere relevanta a serviciilor sau a produselor pe care doresti sa le vinzi.
Optimizarea onsite va duce, in timp, fara investitii suplimentare, la aparitia paginilor in cautari si la cresterea numarului de vizitatori. Procesul de seo este unul lent si necesita constanta pe o perioada mare de timp si rabdare pentru a vedea rezultatele asteptate. Ce facem atunci cand ne grabim un pic?
Google AdWords – campanii platite
AdWords este centrat pe motorul de cautare al Google si afiseaza anunturile relevante pentru cautarile utilizatorilor. Pe scurt, daca cineva cauta un cuvant cheie, Google va afisa rezultatele pe care le considera relevante. Intr-o campanie platita, anuntul va aparea sus in cautare – in primele trei rezultate – iar simpla afisare a anuntului nu costa nimic. Plata se face doar in momentul in care cineva da click pe anunt (cost per click).
Google AdWord este un serviciu functional și ușor de folosit. Pentru fiecare keyword adaugat, se ofera un bid, in functie de care anuntul tau va fi afisat. Bidul este suma maxima pe care esti dispus sa o platesti pentru un click. Cu cat valoarea este mai mare, cu atat sansele ca anuntul sa fie pozitionat mai sus cresc si numarul de impresii (afisari ale anuntului) va fi mai mare.
Anuntul propriu zis trebuie sa contina un keyword dintre cele pe care le-ai identificat in etapa de research. Acesta este compus dintr-un titlu, doua randuri de text si un rand cu link-ul catre website-ul pentru care doresti sa faci campania. Poti folosi orice pagina ca „landing page”, nu doar homepage-ul – de exemplu, daca vrei ca vizitatorii sa comande un anumit produs, cel mai bine ar fi ca acestia sa ajunga chiar pe pagina produsului respectiv dupa ce au dat click.
Avantajele promovarii cu Google AdWords:
- reclama relevanta – AdWords este orientat nevoii utilizatorului, iar cine intra pe site chiar este interesat de informatia oferita
- controlul bugetului – Pentru ca functioneaza in sistemul pay per click, AdWord-ul taxeaza doar rezultatele concrete. In plus, ai posibilitatea de a opri campania oricand doresti
- reclama rapida – AdWords incepe afisarea in cautari a anuntului in cateva zeci de minute de la plasarea ei.
- masurarea rezultatelor – Clientul stie exact cati vizitatori au intrat pe site in urma anuntului. Poate chiar calcula o rata de conversie.
Campania platita pe un motor de cautare este foarte avantajoasa si atrage vizitatori relevanti si interesati sau in cautare de informatii. Dar la fel de important pentru un website este sa se promoveze singur si sa fie optimizat seo, pentru a nu depinde permanent de bugetul campaniilor platite. Un website bun presupune existenta continutului de calitate. Aceasta este conditia principala pentru ca site-ul sa fie indexat in motoarele de căutare si sa fie gasit intr-o cautare relevanta.
In concluzie, combinarea unei campanii platite cu un SEO on-site de calitate este cea mai avantajoasa solutie pentru promovarea unui website.
Leave a Reply